|
|
|
کارش درسته
        
گروه: کاربران
آخرین بازدید: پنج شنبه 30 خرداد 1387 - 12:58 بعدازظهر
پست ها: 1,327,
بازدید ها: 1,195
|
|
خبرگزاري دانشجويان ايران -واحد علوم پزشکی تهران
سرویس علمی- پژوهشی به دليل وجود آهن و كلسيم در انواع دانههاي آفتابگردان، كنجد، كتان، شويد، هندوانه و كدو مصرف اين گروه از دانه ها براي افرادي كه از منابع حيواني استفاده نميكنند بسيار مفيد است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران- واحد علوم پزشكي تهران مريم چمري، كارشناس ارشد علوم تغذيه از دانشكده بهداشت و انستيتو تحقيقات بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي تهران در تحقيقات خود در خصوص ارزش غذايي دانه ها و مغزها آورده است: دانه هاي گياهي منابع خوب پروتئين، اسيدهاي چرب غير اشباع و انواع مواد معدني و ويتامينها بوده و از لحاظ ارزش تغذيهاي مانند مغزها هستند. انواع مختلفي از دانههاي خوراكي ميتوانند به صورت خام يا پخته به غذا اضافه شوند، به علاوه مغز دانهها از نظر ميزان ويتامين E نيز غني هستند كه میزان آن در بادام، فندق و تخمه آفتابگردان بيشتر است. مغز تخمه آفتابگردان از منابع خوب ويتامين E است كه از آنتي اكسيدانهاي مفيد براي سلامت محسوب ميشود و مصرف آن در تقويت سيستم ايمني موثر است. تخمه كدو نيز از منابع غني املاحي مانند روي، آهن و سلنيوم بوده و حاوي پروتئين، فيبر، مس، منيزيم، منگنز، كلسيم، پتاسيم، روي، اسيدهاي آمينه آرژي نين و گلوتاميك است. اسيد لينولنيك نيز از تركيبات موجود در تخمه كدو است كه از اسيدهاي چرب مفيد براي سلامت عروق محسوب ميشود. برخي از مطالعات نشان می دهد كه مصرف تخمه كدو ممكن است در كاهش خطر پيشرفت سرطان پروستات موثر باشد. اين دانه براي درمان عفونت دستگاه ادراري و در برخي از مناطق اروپا براي درمان اختلالات يادگيري مورد استفاده قرار ميگيرد. در چين نيز اين دانه در درمان افسردگي به کار می رفته است. مصرف 15 گرم تخمه كدو، حدود 10 درصد آهن مورد نياز روزانه یک زن بالغ را تأمين ميكند و مصرف 50 گرم آن برای تأمین نيمي از نياز روزانه يك مرد کافی است. انتهای پیام.
|
www.forum.niksalehi.com در گذر کوچه تنهاییم
|
|
|
|
|
کارش درسته
        
گروه: کاربران
آخرین بازدید: پنج شنبه 30 خرداد 1387 - 12:58 بعدازظهر
پست ها: 1,327,
بازدید ها: 1,195
|
|
 آدامس از دندانهایتان مراقبت می کند آدامس باعث بیشتر شدن بزاق دهان شده شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت خنثی سازی بزاق و در نتیجه زدودن کربوهیدرات از سطح دندان می شود.
به گزارش خبرنگار سلامت نیوز،بهتر از بعد از هر وعده غذای حاضری و یا کلا تمامی وعده های غذائیتان آدامس بجوید،البته فراموش نکنید که آدامستان حتما بدون قند باشد.این آدامس ها همچنین ممکن است به معدنی شدن مجدد بخشهای تخریب شده دندانهایتان کمک کند.
www.forum.niksalehi.com در گذر کوچه تنهاییم
|
|
|
|
|
کارش درسته
        
گروه: کاربران
آخرین بازدید: پنج شنبه 30 خرداد 1387 - 12:58 بعدازظهر
پست ها: 1,327,
بازدید ها: 1,195
|
|
بروز مشكلات گوارشي در اثر مصرف زياد آدامس جام جم آنلاين:
مصرف بيش از اندازه سوربيتول، يك ماده شيرينكننده كه در آدامسهاي بدون قند به كار ميرود، ممكن است موجب بروز مكلات گوارشي شديد شود. به گزارش رويترز، پزشكان آلماني با مشاهده دو بيمار كه پس از مصرف مقادير زياد سوربيتول (20-15 آدامس در روز) دچار اسهال، درد شكم و كاهش شديد وزن شده بود، درباره مصرف زياد آدامسهاي بدون قند حاوي سوربيتول هشدار دادند. سوربيتول كه تحت عنوان E420 نيز شناخته ميشود، به خوبي توسط روده كوچك جذب نشده و به صورت ملين عمل ميكند. علاوه بر اثر بر سيستم گوارشي، سوربيتول باعث كاهش وزن نيز ميشود در حالي كه اكثر افراد نسبت به اين تاثيرات بيتوجهند.
www.forum.niksalehi.com در گذر کوچه تنهاییم
|
|
|
|
|
کارش درسته
        
گروه: کاربران
آخرین بازدید: پنج شنبه 30 خرداد 1387 - 12:58 بعدازظهر
پست ها: 1,327,
بازدید ها: 1,195
|
|
عاشقان چیپس، به سرطان نزدیك می شوند! یكی از تنقلات محبوب كودكان و حتی بزرگترها، سیب زمینی سرخ شده و چیپس است كه تبلیغات آن امروزه از در و دیوار می بارد.در سال های اخیر تحقیقات زیادی درباره سرطان زایی این مواد غذایی انجام شده و گروهی از محققان این خطر را تأیید و گروهی دیگر تكذیب می كنند.به گزارش بی بی سی، در مطالعه محققان آلمانی در دانشگاه ماستریخت، مشخص شده ماده موسوم به "آكریلامید"، كه در اثر سرخ كردن ، گریل یا بریان كردن مواد غذایی در آنها ایجاد می شود، می تواند، احتمال بروز برخی سرطان ها را بالا ببرد. نتیجه به دست آمده در این مطالعه، روی دو نوع سرطان شایع خانم ها یعنی سرطان رحم و تخمدان متمركز بوده است.مجریان این طرح، ابتدا گروهی 120 هزار نفره از زنان و مردان سالم را انتخاب كردند و از آنها خواستند به سؤال هایی درباره این كه چه خوراكی هایی بیشتر می خورند، پاسخ دهند. پس آنها را به مدت 11 سال پیگیری كردند و وقوع انواع سرطان ها را در آنها ثبت كردند. جمع بندی اطلاعات به دست آمده نشان داد، آنهایی كه بیشتر از 40 میكروگرم آكریلامید در روز مصرف می كردند، 2 برابر سایرین احتمال داشت كه به این 2 نوع سرطان، رحم و تخمدان، مبتلا شوند. این مقدار آكریلامید را می توان با خوردن یك پاكت چیپس وارد بدن كرد. نتایج این مطالعه در نشریه "سرطان، اپیدمیولوژی، پیشگیری و بیوماركرها" منتشر شده، اما سایر محققانی كه در مورد آن اظهار نظر كرده اند، به مردم اطمینان خاطر می دهند كه این نتایج نباید باعث نگرانی و دستپاچگی آنها شود.چرا كه هنوز هم نقش این ماده، آكریلامید، در بروز سرطان ناشناخته و غیرقطعی است. مطالعات پیشین، كه در سال 2005 توسط محققان دانشگاه هاروارد منتشر شد، توانسته بود این ماده را از اتهام سرطان زایی تا حدود زیادی مبرا كند. این محققان روی سرطان های كلیه، مثانه و روده بزرگ مطالعه كرده بودند.همین نتایج به ظاهر ضد و نقیض، نشان می دهد كه تا اثبات كامل سرطان زایی آكریلامید و غذاهای سرخ شده هنوز راه زیادی در پیش داریم و تحقیقات بیشتری باید انجام شود. اما تا آن موقع، بهتر است به توصیه كارشناسان بهداشتی توجه كنیم كه می گویند بهتر است در مصرف غذاهای سرخ شده اعتدال را رعایت كنیم.حتی اگر آكریلامید از این اتهام به طور كامل تبرئه شود، باز هم نمی توان نقش خوردن بیش از حد خوراكی های سرخ شده را در چاقی نا دیده گرفت. اما داستان چاقی در بالا بردن احتمال بروز انواع سرطان ها هم كه نقل محافل هست.بنابراین می توان نتیجه گرفت كه این گونه غذاها می توانند به طور غیرمستقیم سرطان زا باشند.اما در مورد آكریلامید هم راه هایی هست كه می تواند در كم كردن مقدار آن مؤثر باشد. كارشناسان تغذیه می گویند:- كافی است خوراكی هایی مانند سیب زمینی را، تا حد زرد طلایی بیشتر برشته نكنیم.- هرچه رنگ خوراك شما به قهوه ای طلایی بیشتر نزدیك شود، میزان آكریلامید تشكیل شده در آن بیشتر است.- همچنین بهتر است موقع سرخ كردن غذاها، در ماهیتابه را نگذاریم، چرا كه باعث برگشتن آكریلامید تشكیل شده به داخل غذا می شود.- توصیه استفاده نكردن از روغنی كه قبلا از آن برای سرخ شدن استفاده كرده اید نیز از همین جا آب می خورد. كارشناسان توضیح می دهند كه میزان آكریلامید، به ویژه در خوراكی هایی كه كربوهیدرات بیشتری دارند، مانند سیب زمینی، بیشتر است.منبع: روزنامه همشهری __________________
www.forum.niksalehi.com در گذر کوچه تنهاییم
|
|
|
|
|
کارش درسته
        
گروه: کاربران
آخرین بازدید: پنج شنبه 30 خرداد 1387 - 12:58 بعدازظهر
پست ها: 1,327,
بازدید ها: 1,195
|
|
www.forum.niksalehi.com در گذر کوچه تنهاییم
|
|
|
| | |